Tuesday, November 11, 2008

Remembering...

Assalamualaikum semua~

Batah dah inda beupdate blog ane. Anyways, aku ane kan becerita pasal kelmarin (9.11.08)

Kelmarin kami ramai-ramai orang guinevere (orang2 yg arah boarding house ku) turun ke town sebab ada this parade/celebration thingy yang kana panggil "remembrance sunday" or that is what i thought it was. but yea on that day they all gather to remember. yea to REMEMBER....
Remember the people who died during the two great wars (WWI and WWII)... 

Sadih jualah masa ari atu. Terasa jua ke jiwa but inda plg ku menangis tgh2 parade atu. Kami boarders tunggu siring jalan lah sama2 org ramai untuk meliat the ceremony. Ari atu lagi hujan, macam faham saja bah kan situasi ketika atu. hari pun ikut menangis, mengingati pemergian dorg2 yang pergi masa beperang ah. Kira remembrance day ane is an indirectly way of saying NO to war. that's why they remember those people who had lost their lives pasal the wars and they think war is wrong.

Aku touched lah ari atu. then pukul 11 am ada 2 minit silence. Well, suma orang mesti diam lah. kali lapas diam or was it sebelum kami diam, (ntah lah aku pun inda sure)ada org read out the names of people yang died bcoz of the wars tapi honestly aku inda tau bila kami mesti diam 2 minit ah sebab aku mcm langsung inda becakap dari ceremony start sampai abis. org sekeliling ku pun inda becakap so lyke kami macam diam saja. Inda lagi tau bila the real 2 minit silence was... well at least aku diam. and aku pun turut merasa simpati kepada dorg yang telah kehilangan ahli keluarga dan org yang tersayang disebabkan wars atu. sikit lagi ku menangis bah... btw lapas siap acara ah, kuar tia matahari bersinar2... memahami banar jua tu hari ah, tyme org sedih2 hujan ia, kali tyme abis ada tia bersinar matahari ah... lyke WOW..~

So kepada kamu2, lapas membaca atu... diam tah sekajap, inda batah 2 minit saja. apa jua ganya dua minit p mun 2 minit maggi masak plg tu.. hahaha...

Bah kamu buat lah remembrance day kamu sendiri2, diam sorg2 selama 2 minit. kenanglah dorg2 yang telah pergi demi negara dan bangsa, demi keadilan. Appreciate pengorbanan dorg dan bersyukurlah kita masih dapat merasa nikmat keamanan. Bersyukur di atas apa yang telah diberikan arah tane sebab ada lagi org yang lebih susah dari tane. so mari lah kita sama-sama bersyukur dan sentiasa ingat untuk bantu membantu sesama lain.

BTW, all am i saying here is that; appreciate what we have before it's too late and dont take things for granted...

Okay panjang jua cakap ku ane.. bila tah kamu kan be'silent' ane...

Haha bah i'll stop.

missing you guys,
zaWani

p/s: guys aku kan menipun kamu tapi aku alum tecari kad tipun so udah ku tecari ada ku menipun tu.. haha... rindu ku kan begila sama kamu eh~ *sigh* inda pa sama2 tane work hard untuk mencapai impian. okay,chayo! cant wait to see you all again....~

sama sorry nada gambar~

No comments: